23 Ocak 2013 Çarşamba

Mülakatta mıyım, yoksa Delirdim mi?

Halihazırda çalışıyorken iş değiştirmek oldukça yorucudur (ama atalarımız iş işteyken bulunur demişler neticede) Bir de her firmanın kendi boyuna bakmadan en az 3 mülakat yapması da cabası! (zaten 15 kişilik bir şirketsin 3 görüşmeyi napıcaksın, anca havan olsun) Ee küçük şirket de 3 görüşme yapınca, bu sefer kurumsal olan gaza geliyor, ben daha da çok görüşme yapmalıyım diye ve ortaya ilginç manzaralar çıkıyor.


Mesela zamanında gittiğim kurumsal şirketin 3 görüşmesini de alnımın akıyla geçtikten sonra son aşama psikolojik testti. Sanki CIA'e başvurdum da işkence altında çabuk çözülüp çözülmediğime bakacak! Bir Amerikan dublaj alıntısı yaparak ' Hey, senin derdin ne dostum?' diye haykırmak istedim ama tabii gülümseyerek ne zaman geleyim diye sormaktan başka bir şey yapamadım.

Vee psikolojik test günü geldi çattı. Şimdi bi hayal etmeye çalışın: Camdan bir oda, içinde beyaz küçük bir masa ve sandalye. Bembeyaz saçlı doktor kılığında bir adam, önünde notebooku ve masanın üzerinde küçük küpler (noluyoruz lan) Yavaşça gittim oturdum. Aklımdan geçense kesin ben bir şizofrenim ve bütün önceki mülakatlar hayal gücümün ürünü. Ailem de tedavi olayım diye beni bu hastaneye yatırmış. (İş hayatının bize çektirdikleri işte, kendimden şüphe ettim ya bildiğin)

Neyse amca açıklama yaptı bi süre sonra. İşte efendim o bi şekil göstercekmiş ben onu küplerle yapcakmışım. Yaptıkça yenisini göstercek. İçimden ne hallere düştük, anaokulu çocuğu gibi zeka egzersizleri yapıcam, maymun oldum lan diye bıdır bıdır söyleniyorum tabii.


Neyse gösterdi ilk şekli. Hehe, yaptım tabii hemen. İkinciyi gösterdi, bi düşündüm biraz, sonra o da tamam. Geldik mi üçüncüye! Şekil karşısında bana kal geldi, bütüne mi baksam parça parça mı düşünsem derken mal gibi takıldım bi süre. Tabii bu arada amca başta ilk küpü elime aldığımdan beri takır takır bişiler yazıyo bilgisayara. Benim o küpü öyle koyuşumdan (koyamayışımdan) ne manalar çıkarıyor belli değil. Neyse üçüncüyü yapamadığımı kabul ettim, başka şekil gösterdi bu sefer. Onu da ancak yarım yamalak yaptım. (zaten 3te gerizekalı olduğuma inanmıştım artık, sonrası bir kabulleniş)

Onda da yok olmuyo deyince ben, çok şükür beni azad etti artık ve hızlı adımlarla çıktım ordan (sürekli bişiler yazmasına bakarsak baya uzun bir rapor olmuştur herhalde ama bence çıkan sonuç kısa ve netti: bu kız biraz gerizekalı)


Yani tamam, değişik yöntemler kullanın mülakatlarda ama bu nedir arkadaşım ya? Güzelim psikolojimi bozdunuz. Hayır yani aslında ortalamanın üstünde de bir zekaya sahip olduğumu söyler insanlar ama artık bu testte 3ten fazlasını yapabilen var mı bilmiyorum. Varsa onları nolur özel sektörde harcamayalım, uzaya fln gönderelim, yeni Türk neslini başlatsınlar orda!

Not: Neticede o testten de bir şekilde geçirmişler beni ki iş teklifini kapmıştım!

3 yorum:

  1. bu kohs kupleri testini basarili ya da yuksek oranda hizli bir sekilde yapabilmenin bir teknigi var mi?
    is mulakatinda bana da sorucaklarini dusunuyorum, uygulamam gereken bir teknik war mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu testler 3 boyutlu görme yetisini ve motor beceriler dediğimiz el koordinasyonu gibi özellikleri ölçtüğünden çok fazla yapılabilecek taktik bulunmuyor. En iyi yöntem öncesinde bolca pratik yapmak tabii ki ama Türkiye'de satılmıyor sanırım bu küpler (ebay'de var ama).

      Bir de 10th Planet Digital Media şirketi tarafından ipad'lere özel geliştirilmiş "Block Design Test" uygulaması var, burada ipad üzerinden aynı şekilde testleri yapabiliyorsun.

      Bir başka önerim de youtube'dan bol bol video izleyerek nasıl yaptıklarını görmek de göz aşinalığı kazandırıp hızlandırabilir seni. "Kohs block design test" diye aratabilirsin. Yine aynı şekilde google'dan farklı kohs şekillerinin resimlerine bakarak sorabilecekleri şekillere önceden aşina olmayı deneyebilirsin.

      Bu testten bağımsız ama motor becerileri ve zihni geliştiren Lumosity uygulaması var ücretsiz telefonuna onu indirerek el becerilerini geliştirip hız kazanabilirsin.

      Aklıma gelenler bunlar, şimdiden başarılar :)

      Sil
  2. Ben de girdim dün bu teste. Önce 4-5 şekli 6 küp ile, sonra da 2 ya da 3 tanesini 9 küp ile yaptım.puzzle düşkünlüğümün bi işe yaramasına sevindim. ama benim de tek düşünebildiğim adamın o kadar ne yazdığıydı.bilen varsa beri gelsin.

    YanıtlaSil