20 Mart 2013 Çarşamba

"Ben Burda Napıyorum" Aydınlanması

"Ben burda napıyorum yaa" aydınlanması çok özel bir şeydir ve nerde ya da nasıl olursa olsun bu aydınlanmayı herkes bu cümleyle yaşar. O an kafanızdan farkında bile olmadan "Ben burda napıyorum" cümlesi geçtiğinde, siz de bu mucizevi aydınlanmayı tecrübe etmiş olacaksınız.

Peki bu nasıl bir tecrübe??

Sevgi, nefret gibi evrensel duygular vardır ya, hah işte "Ben burda napıyorum" aydınlanması da bunlardan bir tanesi. Bu cümle kafasından geçen her insan (dünyanın neresinde olursa olsun) birebir aynı şeyleri hissetmiş demektir. Aslında bu duyguyu sadece yaşayanlar bilir çünkü tarif etmesi oldukça zor bir duygudur. Ama şu ana kadar yaşamamış olan şanslı azınlık için şu şekilde tarif edebiliriz: şaşkınlık,şok, kızgınlık ve tepenizden inen bir ışık hüzmesi duygusu. (evet, bu ışık hüzmesi duygusunu da hissedeceksiniz)

Aynı böyle işte
Mesela yoğun bir iş gününde oradan oraya koşturup, nefes bile almakta zorlanırken bir an için bir kal gelir ve o kadar yoğunluğun ortasında sanki her şey bir anda durur. İşte o an dersiniz "Ben burda napıyorum" diye. Bundan sonra önünüzde iki seçenek vardır. Ya o anda elinizdeki her şeyi bırakıp çantanızı alıp çıkacaksınız, güneşli bir günde gidip rahaatça kahvenizi içip ne kadar doğru bir karar verdiğinizi kutlayacaksınız (ki daha bunu yapanı ne gördüm ne de duydum) ya da bu aydınlanmayı birkaç saniyeliğine yaşayıp devamını eve bırakıp, tekrar yoğun iş temponuza devam edeceksiniz (evet genelde bu şekilde olur)

Karar sizin!
Başka örnekleri ise mesela bir tanıdığınızın, bir arkadaşınızın arkadaşının işi, ofisi, maaşı ile ilgili bilgileri öğrendiğinizde olabilir. Ya da yıllardır değiştirilmesini talep ettiğiniz artık kaplumbağadan hallice ve patlama noktasına gelen bilgisayarınız her bozulduğunda bu cümle kafanızın içinde bağırır. Örnekler daha da çoğalabilir tabii, eminim ki sizlerin de bu aydınlanmayı yaşadığı bir sürü absürd durum vardır (durumun absürd olması bu aydınlanmayı yaşayabilmek için kritik bir noktadır)

En önemli kısım ise kafanızın içindeki bu cümleye alışmamanızdır. Eğer ki bu cümle aynı işinizde birden fazla kez sizi aydınlatırsa o sese kulak verin ve yavaştan yeni arayışlara girin derim!

Evet, ışığa doğru yürüme zamanınız geldiyse bekleme yapmayın!

1 yorum:

  1. Valla ben bi keresinde evde elimde çay bardağıyla tuvaletin kapısının önüne gitmiştim çay almaya. Tam kapıyı açıyodum ki aynı cümleyi kurdum "Ben burada ne yapıyorum?" :D

    YanıtlaSil