12 Temmuz 2013 Cuma

Gittikçe Patronuna Benzemek

İşimin bana artıları: Pazarlık yeteneği
İşimin bana eksileri: Gün geçtikçe daha da cimrileşmek

Valla cimrilik ve pazarlık yaparak biriktirebileceğim şey zaten anca bozuk para, neyin peşindeyim ki!
Arkadaş patronun cimrisi akıllara zarar, bunu bilir bunu söylerim. Ofise bi kağıt bile alınacak olsa pazarlık yapan adamdan korkacaksın (şimdi bu adam yarın bi gün sana nasıl zam yapsın, yüreğine iner mazallah) İşin kötüsü zaman geçtikçe sana da geçiyo bu cimrilik; bulaşıcı ve tedavisi var mı emin değilim (varsa söyleyin bizim patrona uyguliciim)

İlk işe girdiğimde gözüme hoş geleni fiyatı da fena olmayanı direk alan ben, şimdi kırk kere düşünüyorum! Çok istiyorum mesela ya da çok ihtiyacım var. Yine de acaba daha ucuzunu bulur muyum? Şimdi bunun maliyeti ne kadar Allah bilir? Ucuzsa da şimdi bu kesin kalitesizdir çok (ee kalitelisini de paraya kıyıp alamıyorum, bu ne yaman çelişki) Derken “neyse sonra alırım olmadı yaa! “ Bi dönem gerçekten hiç bişey alamadım. İnsanın ihtiyacı olan bir şeyi bile parası varken alamaması çok değişik bir duygu hakikaten.

Aa ama artık pazarlık yapabiliyorum o ayrı! Eskiden 1 lira bile indirim isteyemezdim, ezilip büzülmeler fln. Şimdi tam bir pazarlık piri oldum denebilir. Tabii ki mottom, “İsteyenin bi yüzü…”, sayesinde. İşimdeki ilk aylarda pazarlık yaparken çok zorlanırken (ama yapmama şansın da yok napıcan) bi yerden sora koyverdim gittim, amaaan isteyenin bi yüzü yaa diyerekten. Çok da rahat ettim açıkcası! Ben istiyorum genelde de alıyorum 3-5 bişey ama alamazsam da yüzsüzlüğe vurmuş durumdayım.

Sonuç olarak artık her şeyin fiyatına dikkat etmekten aldığım şeyin tadına varamaz oldum. O savurgan gençlik yıllarımı özledim gerçekten yaa! Öğrenciyken de bütçem azdı tamam ama en azından gidip o bütçeye en uygun şeyi rahatça alıyordum (bir şey almanın verdiği o mutluluk ahh ahh, içimize işlemiş tüketicilik valla). Şimdiyse alışveriş yapmak ömür törpüsü! Çünkü bilinçaltında hep bi kazıklanıyor muyum durumu yerleşmiş (haftada 45 saat bu modda takılırsan, nasıl yerleşmesin)

Velhasıl zamanında patronunuzun onaylamadığınız özelliklerini kendinizde görmeye başladıysanız tez zamanda oradan uzamaya bakın! Doğru işi mutlaka bulacaksınızdır, kişiliğinizi kaybetmeyin yeter.

Biz cimriler paranın yenebilen bişey olmadığını er ya da geç kabul etmeliyiz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder