13 Ekim 2013 Pazar

Bilip de Söylemediklerimiz - Sizde de Çok Yok Mu?

Bildiğiniz gibi iş hayatının yazılı kuralları vardır. O sözleşmeye imza attığınız anda kimseye maaşınızı söyleyemezsiniz, yararlandığınız herhangi bir hakkı söyleyemezsiniz ve başkalarınınkini de öğrenemezsiniz. Çok saçma! Oysa ki aslında patronlar da biliyor ki "insanlar konuşur!" Ama anladığım kadarıyla mantık şu bunlar konuşsun aralarında, çatlasınlar, patlasınlar ama gelip de bize bişey diyemesinler!

Oysa ki ben yöneticim yüzüme baka baka bak sana diğer herkesten daha çok zam yaptık diyince yüzüne kibar kibar gülümseyip teşekkür etmek yerine, dostum ben gerçeği biliyorum zaten hiç zorlama kendini olur mu diyebilmeliyim. Adamlar bildiğin zam öncesi beklentileri düşürdüler, sonra da herkese ortalama bi zam yaptılar. Mayışını gören herkes de sevindi tabii beklentiler o derece düşük olunca. Ayrıca sandılar ki (tamam ben de sanmış olabilirim) herkes kendi mükemmel performansından ötürü kazandı bu ortalama zammı.

İşte böyle burunları uzasa çalışanların duygularıyla oynadıklarında, bak bakalım bi daha yapabiliyorlar mı


Tabii ki ofiste çaktırmadan o ona, o ona derken ister istemez en az üç beş kişinin bilgilerini öğreniyorsun, ondan sonra sana söylenen yalanlara içinden sinirlen, atla zıpla sinirinden evde fln. Ama patronlara söyleyemedikten sonra ne fayda...  Adamların kafa rahat, bunlar öğrense bile gerçeği gelip yüzüme vuramazlar ki yasak neticede diye. Aferin sana, çok çakalsın valla bravo! 

Ama iş hayatının içinde daha çok zaman geçirdikçe daha da cesurlaştığımı hissediyorum. Bu yılbaşı da aynı şeyi yaparlarsa çatır çatır yüzlerine de vurucam. Hadi bakalım o zaman ne diyecekler! Netice değişmicek belki ama en azından bir kişi bile yüzlerine vursa her sene biraz daha çekinirler atıp tutmaya- diye umuyorum.

Neticede bilip de söyleyemediklerimiz iş hayatında içimizi kemirmeye devam ediyor işte, şeffaf politika şart valla. Varsa tanıdığınız şeffaf bi şirket haber verin bize de, hemen gönderelim özgeçmişleri! 

Ofiste çok şey bilip hiçbir şey bilmemek budur işte

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder