16 Mart 2014 Pazar

Ve beklenen an: Yeni bir iş!

Blogda yazı yazmayalı 1 ay olmuş.. Neyse ki iyi haberler getirdim sizlere!! Artık karşınızda yeni bir kariyere başlamış, iş hayatının tekrardan bir parçası olan biri duruyor!


Bilenler bilir, Mart başında işsizlik halimin 3. ayındaydım. Ve normal bir iş arama bulma süreci genelde 6 aya kadar uzayabilir aslında (bırakırken kötü ihtimalleri de göz önünde bulundurmak önemli). Neyse ki ortalama sürenin yarısında yeni bir kariyere başladım. 3. ayda bile psikolojim dağılmaya başlamıştı zaten! Kesin iş bulamıycaaam, off niye kimse aramıyor, yaa bu ilan için arasınlar lütfeeen, off poff!! Tabii bir de saçma sapan arayan bilinmeyen numaralar var ki her gördüğümde heyecan yaratıp, her açtığımda yeni bir hayal kırıklığına dönüşüyorlar! Sonuç olarak "drama queen" oldum 3 ayda, en ufak şeyde bile olayları büyütüp karamsarlık yapıyordum.
Bu arada aklınıza öyle pembe hayaller gelmesin. Yeni bir kariyer dediğim haftada 3 gün gittiğim part-time bir iş. (Tabii yine bu arada bilmeyenleriniz için kendimi daha da geliştirmek adına yüksek lisans yapmaktayım - buradaki izlenimlerinden ayrı bir blog bile çıkabilir!) Neyse, sonuç olarak bu iş part-time da olsa gerçekten sevebileceğimi düşündüğüm bir iş ve hem okulu hem işi bir arada yürütmek için çok ideal. Ve gerçekten sevdiğim sürece hangi seviyeden başladığım benim için hiiiç önemli değil!

Hatırlarsanız Nerede Yanlış Yapıyoruz yazımda bir kitaptan bahsetmiştim ve kariyer yolunu çizmek için ideal olduğunu söylemiştim. (Okumayanlar için buyrun buraya tıklayın) Ve tabii ki söylemekle yetinmeyip, kitabı okudum ve kitapta yazan kendiniz için doğru kariyeri bulma rehberindeki bütün egzersizleri biiir biir yaptım. (sonuçta gerçekten kafanızı netleştiren bir tablo çıkarıyorsunuz ortaya, siz de benim gibi şuursuzsanız ve ne iş yapmak istediğinize karar veremiyorsanız şiddetle tavsiye ederim!) 

Elimdeki listede gerçekten sevebileceğim ve başarılı olabileceğim 4 değişik iş vardı ve ben de bunlara yoğunlaştım. Tabii onlarca başvuru ve 3-5 geri dönüşten sonra şansım döndü ve listemdeki işlerden birini değerlendirebileceğim bir teklif çıktı karşıma!

Şimdilerde yeniyetme bir iş kadını olarak kurumsal hayatta şık ve bir o kadar da resmi kıyafetlerimle boy göstermekteyim!

Hep inandığım ve söylediğim gibi işinizi parasına, unvanına ya da sırf şirketin adına göre seçmemelisiniz. Eğer ki gerçekten sevdiğiniz ve yeteneklerinizi kullanabildiğiniz bir işiniz varsa bunlar zamanla zaten size gelecektir. Ve bu anlamda bazıları için belki de başarısız bir adım gibi görünen kariyer değişikliğimin ilk adımında kendi adıma çok mutlu ve umutluyum! 

Bakalım bu sefer aradığımı bulabilecek miyim ?!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder