27 Nisan 2015 Pazartesi

Mülakat Soruları: Karşılaştığınız Bir Zorluğu ve Nasıl Üstesinden Geldiğinizi Anlatır Mısınız?

"Evet, mesela şu an bu saçma sapan sorulara cevap vermek yerine dışarıdaki güneşli havaya kendimi atmamak için zor duruyorum ama içimden ya sabır diyerek üstesinden gelebiliyorum" Nasıl ama?!

Evet, içinizden bu cevabı verdiğinizi biliyorum ama mülakata gitmeden önce dışınızdan da vereceğiniz cevabı hazırlasanız iyi olur!


Hayatın zorlu yollarından geçmeyen kimseye iş yok bu ülkede! Rahat rahat okudunuz mu okulda, yeni girdiğiniz satış işinde çok mu iyisiniz? Olmaaaz, hiç inandırıcı değil. Mutlaka bi yerde başınıza bir şey gelmiş olmalı yaa, nasıl gelmez?!

İşin aslı bu sorunun cevabı yaratıcılık, abartma ve dramatizasyon özellikleri gerektiriyor.
Mesela işte yaptığı her ufak detayı bile saatlerce anlatıp kafanızı şişiren iş arkadaşınız var ya, hah işte o mülakatta neler neler anlatıyor belli değil. O yüzden o değerli vaktinizden birkaç saat ayırıp, derinlerden bir yerden gerçekten zorluk olabilecek birkaç olay bulup çıkarırsanız iyi edersiniz!

Bir de ben ilk mülakat deneyimlerimde bu soru karşısında hep çok epik şeylerden bahsetmeliymişim gibi hissediyordum.

"Şirketin IT sistemi çöktü, bütün iş anlaşmaları fln gitmişti ama ben hemen müdahele ettim, şöyle böyle yaptım ve sorunu çözdüm!"

"Şirketimiz büyük bir müşteri kaybetmek üzereydi (tabii ki bir arkadaşın hatası yüzünden), ben de hemen inisiyatif aldım ve müşteriyle iletişime geçip ikna kabiliyetimi kullanarak (yalvar yakar) durumu düzelttim!"

İşin aslı gerçekten bunları yaptıysanız süper, anlatın tabii ama çoğumuzun başına her zaman böyle dramatik şeyler gelmiyor. Zaten karşıdaki da bunun farkında, ama siz yine de ufak da olsa bir olay anlatıp onu kişiliğinizdeki güçlü bir yönünüze bağlamalısınız.


"Projenin teslim tarihine çok az kala müşteri çok zor bir revizyon istedi ama teslim tarihini ileri atmayı da kabul etmedi. Öncelikle müşteriye bu tarihin gerçekçi olmadığını kibarca anlatmaya çalışsam da işlerinin yürümesi için bu tarihin şart olduğunu söylemesi üzerine kabul ettim. Proje arkadaşlarımı toplayıp bu durumdan benim de memnun olmadığımı ama önceliğimizin işimizi iyi yapıp daha sonrasında da müşteriye tekrar böyle bir sıkışıklığı kabul etmeyeceğimizi söylemek olduğunu söyledim ve motivasyonlarını yükselttim. Projeyi başarıyla zamanında teslim ettik."

"İthal ettiğimiz ürünlerin yurtdışından gelişiyle ilgili bir problem/gecikme yaşandı, hemen konu hakkında detaylı bilgi alıp hiç zaman kaybetmeden müşterilerimizi aradım. Onlara her gelişmeyi haber vereceğime söz verdim ve konunun takipçisi oldum. Müşteriler de ilgi ve sorunu kolay atlatmalarında yardımcı olduğum için çok müteşekkir oldular!"



Gördüğünüz gibi aslında cevaplar aynı sektördeki birçok insanın karşılaştığı ama sürekli başına geldiği için önemsemediği şeylerden oluşabilir. İşin içerisine birazcık edebiyat katıp, biraz da olduğundan azıcık daha zor göstererek bu soruyu atlatabilirsiniz.

Kritik nokta sonunda güçlü olduğunuz bir yönünüze (liderlik?hızlı sorun çözme?ikna kabiliyeti?) bağlayarak kendinizi ispatlamanız!

Not: Gerçekten hiç bir zorluk ile karşılaşmadıysanız, mülakatlarda yalan söylemeyi tavsiye etmiyorum (bunu tavsiye etmem hiç etik olmaz çünkü). O yüzden beeeelki biraz daha sorumluluk alıp kendinize küçük zorluklar yaratmalısınız iş yerinde!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder